Technologia z odrzutowców dyspozycyjnych w cenach lotnictwa ogólnego

Przez lata tylko najnowocześniejsze samoloty dyspozycyjne mogły cieszyć się z bezpieczeństwa i wygody jaką niesie ze sobą system wyposażony w kamery podczerwieni. Teraz ta technologia jest dostępna dla wszystkich użytkowników statków powietrznych rodziny King Air, Bell 206, Cessna Caravan czy Twin Commander. System wizualizacji w podczerwieni IRIS™ firmy L-3 zapewnia polepszoną widzialność praktycznie wszystkich obiektów, niezależnie od pory doby. Technologia IRIS stanowi znaczne ułatwienie w mapowaniu terenu, unikaniu kolizji, manewrach naziemnych, mapowaniu pogodowym czy zapewnianiu świadomości sytuacyjnej. Technologia ta wspomaga pilota w trakcie startów i lądowań poprzez ułatwienie zauważenia zwierząt, personelu naziemnego czy innych kołujących statków powietrznych.
 

Oko ludzkie wykrywa zmiany koloru, natomiast kamera systemu IRIS wykrywa zmiany obrazu cieplnego. Dziś ten rewolucyjny system pokładowy, oryginalnie opracowany do zastosowań militarnych, jest dostępny także dla Twojego statku powietrznego. Zaawansowana technologia systemu IRIS mierzy obraz termiczny i na tej podstawie tworzy elektroniczny obraz pola widzenia. Czarno-biały obraz ludzi, zwierząt, statków powietrznych oraz terenu jest wyświetlany w czasie rzeczywistym na dowolnych monitorach zgodnych ze standardem RS-170. Ze względu na to, że system opiera się na pomiarach ciepła a nie oświetlenia, zbliżające się jasne źródła światła, odbłyski słoneczne czy ciemność nocy nie są problemem dla pilotów latających statkami powietrznymi wyposażonymi w system IRIS. Niezależnie od tego czy widziane obiekty są gorące czy zimne, automatyczna regulacja systemu IRIS dobiera wzmocnienie i poziom w celu zoptymalizowania wyświetlanego obrazu i zapewnienia, że jego najistotniejsze elementy zostaną łatwo zauważone.

do góry

Wykonanie strony www - Never Better Studio