Tłumik Odchylenia

Tani, lekki, czujnik przyspieszenia zapewnia optymalne osiągi

Sprawdzony serwomechanizm firmy Cobham.

2  3-pozycyjny przełącznik. Dostępny w konfiguracji poziomej i pionowej z potencjometrycznym trymem umożliwiającym ręczną korekcję ślizgu.
3  Odległościowe rozmieszczenie czujnika/komputera/wzmacniacza serwomechanizmu. Zwarta konstrukcja z praktycznie nie ruchomymi elementami. Przyspieszeniomierz przemieszcza się jedynie o 0.020” na każdą jednostkę przyspieszenia G.

Nowatorska konstrukcja tłumika odchylenia firmy Cobham, w której powszechnie stosowane żyroskopy zastąpiono wysokiej klasy przyspieszeniomierzami, praktycznie nie posiadającą ruchomych elementów, poza serwomechanizmem. Przyspieszeniomierz przemieszcza się jedynie o 0.020” na każdą jednostkę przyspieszenia G.
Ten rewolucyjny system znacząco poprawia osiągi autopilota. Jego czułość na ślizg, zarówno w locie poziomym jak i w zakręcie mimo, sprawia, że w odróżnieniu od innych systemów posiada jeden a nie dwa czujniki. W przeciwieństwie do innych tłumików odchylenia, system firmy Cobham posiada potencjometryczny trymer, który umożliwia ręczne korygowanie ślizgu.


Jedynie Tłumik Odchylenia firmy Cobham posiada trzy tryby pracy, których wybór jest możliwy dzięki wyjątkowemu 3-pozycyjnemu przełącznikowi. Wybierając tryb „AUTO” tłumik jest uruchamiany automatycznie podczas uruchamiania autopilota. W pozycji „ON” pracuje on niezależnie od tego czy autopilot jest włączony, czy nie. Tłumik wyłącza się ustawiając przełącznik w pozycji „OFF”.

Tłumik Odchylenia firmy Cobham jest w przybliżeniu o połowę mniejszy, lżejszy i tańszy niż inne systemy, a w dodatku posiada nieporównywalnie lepszą dokładność i osiągi. Niewielki rozmiar tego systemu, który spełnia normy TSO, umożliwiają zmniejszenie ciężaru, wymaganego miejsca oraz mocy zasilania, co ułatwia jego montaż i poprawia osiągi.

Tłumik Odchylenia: właściwości i funkcje

•    Panel z włącznikiem (on/off); o konfiguracji poziomej lub pionowej
•    Sterowanie trymerem steru kierunku
•    Odległościowe rozmieszczenie czujnika/komputera/wzmacniacza serwomechanizmu
•    Pojedynczy czujnik przyspieszenia
•    Automatyczny tryb włączania i wyłączania zintegrowany z autopilotem przechylenia i/lub pochylenia


Specyfikacja

•    Ciężar systemu (z serwomechanizmem) ? 3.8 lbs.
•    Zasilanie ? 14 lub 28 VDC; 1.0 A średnie, 3.0 A maksymalne
•    FAA TSO ? C9c

do góry

Wykonanie strony www - Never Better Studio