System Pięćdziesiąt Pięć X

Wysokiej klasy dwukanałowy (pochylenie i przechylenie) autopilot w obudowie awionicznej, zawierający moduł wyboru/programowania/sygnalizacji, komputery pochylenia i przechylenia oraz wzmacniacze serwomechanizmów

Okno Wyświetlacza

1  Tryb wyboru, stabilizacji i sterowani kursem HDG. Umożliwia automatyczne przechwycenie i utrzymanie zadanego kursu lub radiolatarni ścieżki schodzenia gdy HDG i NAV są aktywne.

2  Sterowanie wolantem (CWS). Umożliwia ręczne sterowanie samolotem. Następnie autopilot utrzymuje aktualną prędkość zakrętu i wznoszenia.

3  Tryb NAV (sprzęgnięta nawigacja). Automatycznie przechwytuje i śledzi trasę lotu w trybie NAV (VOR/GPS) lub LOC (REV dla podejścia wstecznego). Posiada 3 automatycznie dobierane poziomy wzmocnienia dla trybu NAV. Wybór APR powoduje wzrost czułości systemu dla podejścia do lądowania według VOR lub GPS.

Sygnalizacja APR (równocześnie z NAV) oznacza wysoki poziom wzmocnienia i dużą czułość systemu przy stabilizacji kursu pasa startowego. Migotanie NAV lub REV sygnalizuje zboczenie z kursu o więcej niż 50%.

4  GPSS (sterowanie według GPS). Integracja A/P z funkcją nawigatora GPS, która dostarcza danych do sterowania kursem samolotu. GPSS nie śledzi zmiany położenia wskazówki CDI, tylko dokładnie wykonuje komendy nawigacyjne pochodzące z odbiornika GPS. Więcej szczegółów można znaleźć w informatorze systemu GPSS.

5  Trymowanie oraz wskaźnik góra/dół. Sygnalizuje ustawienie automatycznego lub ręcznego trymera. Jeżeli samolot nie jest wyposażony w elektryczny trymer system wskazuje brak wyrównoważenia w kanale pochylenia.

6  Tryb pochylenia. Wskazuje następujące informacje: VS wybrana została funkcja sterowania prędkością pionową; ALT uruchomiono funkcją stabilizacji i przechwycenia aktualnej wysokości; GS sprzęgnięcie funkcji ścieżki schodzenia z funkcją wysokości jest uruchomione i/lub aktywne. Funkcja stabilizacji wysokość może być korygowana (trymowana) przy użyciu pokrętła VS z rozdzielczością 20’.

Przyciski/Pokrętło
7  Przyciski wyboru trybu pracy. HDG (stabilizacja i wybór zadanego kursu*), NAV (śledzenie kursu według wskazań VOR, podwójne naciśnięcie aktywuje funkcję GPSS), APR (podejście do lądowania z wysoko wzmacnianą stacją LOC/VOR i systemem GPS), REV (podejście  z kursem wstecznym), ALT (stabilizacja wysokości) i VS (zadawanie prędkości pionowej).

8  Pokrętło VS. Służy do wyboru prędkości wznoszenia z rozdzielczością 100’.


* Funkcja dostępna jeżeli system kursowy (na przykład DG z nastawą kursu) jest zainstalowany i aktywowany.

System Pięćdziesiąt Pięć X: właściwości i funkcje

•    Posiada obudowę jak radiostacje pokładowe
•    Przetwornik GPSS (sterowanie według GPS)
•    Wybór i stabilizacja zadanego kursu*
•    Stabilizacja wysokości z opcją trymowania
•    Możliwość przechwycenia zadanego kursu
•    Tryb NAV
•    Podwójny tryb HDG/NAV i HDG/APR
•    Sprzężenie z VOR/LOC/GS/REV/GPS o 3 poziomach wzmocnienia
•    Wybór wartości wzmocnienia
•    Odchylenie od kursu VOR/LOC/GS/REV/GPS i flaga ostrzegawcza NAV
•    Zadawanie prędkości pionowej
•    Wskaźnik trymera pochylenia
•    Sterowanie wolantem


Opcje

•    Współpraca z DG/HSI
•    Współpraca z jedno wskazówkowym wskaźnikiem sterowania dyspozycyjnego
•    System wyboru wysokości SA 200
•    System wyboru/sygnalizacji wysokości ST-360
•    Zdalny wskaźnik
•    Automatyczny lub ręczny trymer elektryczny (zgodny z STC)
•    Tłumik odchylenia (zgodny z STC)
•    Tłumik odchylenia

do góry

Wykonanie strony www - Never Better Studio