Dwu antenowy TAS600 ustala nowe standardy

Systemy antykolizyjne oparte na technologii pierwotnie opracowanej dla dużych samolotów transportowych, mimo że od kilku lat były dostępne dla lotnictwa ogólnego, były nieosiągalne dla właścicieli takich samolotów ze względu na zaporowe ceny. Aż do teraz.

Wraz z nową serią TAS600, Avidyne oferuje trzy różne, dwu antenowe systemy antykolizyjne TAS dostosowane do różnych typów samolotów. Te bogate w funkcje, atrakcyjne cenowo systemy TAS600 są w pełni certyfikowane (FAA TSO), przewyższając możliwości wielu drogich systemów antykolizyjnych i ustanawiają nowy standard dla urządzeń nadzoru ruchu lotniczego oraz ich przystępności.




Aktywna innowacja

Urządzenia nowej serii Avidyne TAS600 powstały w wyniku połączenia z Ryan International, innowatora branży w dziedzinie aktywnych systemów antykolizyjnych. TAS600 z technologią aktywnego nadzoru firmy Ryan (RAS) wykrywa inne statki powietrzne w zasięgu systemu i wysyła zapytania do ich transponderów. Uzyskane informacje są wyświetlane na kompatybilnych wyświetlaczach. System zapewnia także alarmy dźwiękowe w razie potencjalnego zagrożenia kolizją.

Wymiana zapytań i odpowiedzi między transponderami dostarcza dokładnej informacji o lokalizacji pobliskiego statku powietrznego, zapewniając informacje o ruchu bez opóźnień, w czasie rzeczywistym. System antykolizyjny jest niezbędny dla zapewnienia bezpieczeństwa, zarówno w pobliżu zatłoczonych lotnisk, jak również w niekontrolowanej przestrzeni powietrznej.

Wszystkie systemy TAS600 zapewniają monitorowanie ruchu lotniczego wokół statku powietrznego w czasie rzeczywistym. System TAS600 nie jest ograniczony zasięgiem pokrycia radarowego i jest niezależny od systemów naziemnych.

Dostępne modele

Seria Avidyne TAS600 składa się z trzech modeli zaprojektowanych, aby spełniać konkretne wymagania:

TAS600
Zalecany dla jednosilnikowych, tłokowych samolotów. Cechuje się zasięgiem 7 mil morskich, maksymalną separacją pionową 3500 stóp oraz maksymalnym pułapem 18500 stóp.


TAS610
Zalecany dla samolotów i śmigłowców o średnich osiągach. Cechuje się zasięgiem 12 mil morskich, maksymalną separacją pionową 3500 stóp oraz maksymalnym pułapem 25000 stóp. Jest kompatybilny z danymi dot. kursu w standardzie ARINC 429, co pozwala na szybką aktualizacje danych o otaczającym ruchu podczas dynamicznych manewrów.


TAS620
Zalecany dla samolotów i śmigłowców o wysokich osiągach. Cechuje się zasięgiem 21 mil morskich, maksymalną separacją pionową 9900 stóp oraz maksymalnym pułapem 55000 stóp. Jest kompatybilny z danymi dot. kursu w standardzie ARINC 429, co pozwala na szybką aktualizacje danych o otaczającym ruchu podczas dynamicznych manewrów.


TAS600, TAS610 i TAS620
są przeznaczone do specyficznych potrzeb każdej klasy samolotów, zapewniając pełny 30-sekundowy czas decyzji przy prędkości zbliżania do 1200 węzłów. Urządzenia serii TAS600 odpytują transpondery statków powietrznych w zasięgu swojego działania (rysunek poniżej) i ostrzegają załogę, gdy obliczony czas zbliżenia intruza do strefy chronionej osiąga założony próg 30 sekund.

do góry

Wykonanie strony www - Never Better Studio